Tuesday, June 21, 2011

LATIHAN APOLO2

Latihan Karangan

Surat Kiriman Tidak RasmiSoalan :

Tulis sepucuk surat kepada sahabat kamu menceritakan usaha-usaha yang telah kamulakukan untuk mencapai keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan akhir tahun kamu.

Isi surat 1 :

Sentiasa mengulang kaji pelajaran

membuat jadual belajar  mendisiplinkan diri saya

Subjek lemah  masa mengulang kaji  panjang

Isi 2

Membuat kerja rumah dan latihan tambahan

Semua kerja rumah  siapkan segera

Saya juga  membuat latihan tambahan  mengukuhkan pemahaman saya

Jika tidak faham  tanya guru atau rakan

Isi 3

Menghadiri kelas tambahan

Saya  kelas tambahan  subjek-subjek  kurang mahir

Contohnya  matematik  Sains

Isi 4

Menumpukan perhatian semasa guru mengajar

Saya sentiasa fokus  mengajar

Jika tidak  tidak faham ajaran guru

Isi 5

Belajar secara berkumpulan

Bersama  sama rakan-rakan

Bertukar-tukar nota dan latihan

Kawan yang pandai  mengajar kawan  lemah

No comments:

Post a Comment