Monday, June 11, 2012



 LATIHAN KLEPTOMANIA 1
 CETAK SOALAN INI DAN SIAPKAN

 
Berdasarkan rajah di bawah, huraikan pendapat anda tentang cara mengatasi kesesakan jalan raya. Panjangnya huraian anda hendaklah tidak melebihi 120 patah perkataan.

Kesesakan Jalan Raya
(Cara Mengatasinya)
telah ……………………………………………... Hal ini telah menimbulkan masalah …………………………………………………….. Terdapat beberapa langkah yang perlu dilaksanakan untuk ………………………………………………………………………………..
Antaranya ialah ………………………………………………………………………. Pengangkutan awam tersebut perlu mampu ………………………………… ………………………………………………………………. serta dilengkapi dengan pelbagai kemudahan terutama untuk golongan kurang upaya. Selain itu, …………………………………………………………………………………….. dengan membina tanda atau lampu isyarat supaya dapat mengawal aliran kenderaan …………………………………………………………..
Sementelahan, ………………………………………….. perlu diamalkan supaya …………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………. supaya pengguna mempunyai ………………………………………. untuk menuju ke sesuatu tempat.
……………………………, semua pihak perlu …………………………………… memantau masalah ini bagi ………………………………………………………….. dan keselesaan pengguna jalan raya.


No comments:

Post a Comment